Sinds ik fiets heb ik nu (2 maanden later) nog steeds spierpijn a/d achterkant van mijn bovenbeen. Hoe kan ik dit voorkomen of verhelpen?
Hallo iedereen, ik heb sinds twee maanden een elektrische fiets. In het begin toen ik ermee fietste kreeg ik de avond of de dag daarna soort van spierpijn aan de achterkant van mijn bovenbeen. Eerste paar weken dacht ik dat het 'normaal' was, dat het er bij hoort (omdat ik lang niet gefietst heb). Maar nu komt het telkens terug zodra ik ga fietsen. En ik fiets niet eens zoveel: Meestal één dag wel en één dag niet en dan in de ochtend 5 km en in de late middag ook 5 km.
Mijn vraag is: Hoe kan ik er voor zorgen dat de pijn sneller overgaat? Of eigenlijk het liefst voorkomen. Want ik heb er daarna nog dagen last van. Zijn er speciale oefeningen of moet ik tijger balsem gebruiken? Of ... ? Is het normaal dat ik twee maanden later nog steeds spierpijn krijg nadat ik gefietst heb en dit (3 á 4) dagen duurt (in het begin duurde het zelfs een week of meer de pijn).