buikpijn na zoenen, wat kan ik er tegen doen ?
hoi ik ben 17 jaar en ik heb sinds een paarmaanden een vriendje maar ik heb een probleem, elke keer als we hebben gezoend krijg ik eerst maag pijn en vlak daar na buikpijn. De buikpijn blijft ook een paar dagen aan houden. Ik heb de ziekte PDS ( prikkelbare darm syndroom ) maar ik weet niet of dat er ook mee te maken heeft en het is ook niet zo dat het in mijn hooft zit. of dat ik elke keer bang ben dat ik weer buikpijn krijg.
ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen wand ik ben echt wanhopig
groetjes Xxx
Zal wel toeval zijn.
Bij PDS lijken voedselintoleranties soms een rol te spelen, en bij sommige voedselintoleranties krijgen mensen last van hun klachten nadat ze gezoend hebben (bijvoorbeeld mensen met glutenallergie als ze zoenen met iemand die gluten gegeten heeft). Zou zoiets bij jou het geval kunnen zijn?
Ik heb geen idee of dat überhaupt kan bij PDS hoor, maar dat is iets dat ik me afvroeg. Daarnaast vraag ik me af of het zou kunnen komen door de spanning. Bij sommige ziektes worden klachten erger na stress en blijven dan nog dagen aanhouden, en als je je wat gespannen voelt als je met hem samen bent, zou het misschien kunnen dat bij jou die spanning meteen effect heeft op je maag en buik.
Denk je dat dat zou kunnen? Heb je ook wel eens dat jullie een dag samen zijn maar niet zoenen? Anders zu je dat misschien eens kunnen proberen, om te zien of je dan even veel last ervan hebt of niet. En heb je het al aan je arts gevraagd?
Stress kan op je darmen slaan. En zeker als je pds hebt.
Vraag jezelf eens af. Ben je echt blij met je vriendje. Of ben je meer verliefd op het idee dat je een vriendje hebt?
Anders praat eens over je zorgen met hem.. Misschien kan hij ze weg nemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.