Wat kan de oorzaak zijn van slapende armen bij langdurig warm weer?
Wanneer het langdurig warm is, heb ik vaker last van slapende armen of handen dan normaal. Niet dat ik echt slapende armen of handen heb, maar ik voel sneller en vaker de eerste aanwijzingen daarvan. Dit geldt zowel bij het in bed liggen als bij het gewoon normaal actief zijn. Het maakt ook niet uit of ik zoals nu in Nederland ben, of in een warm buitenland.
In bed bijvoorbeeld heb ik regelmatig het gevoel dat een arm net op de grens zit van een slapende arm. Ik moet de arm dan recht leggen om van dat gevoel af te komen. Normaal gesproken kan ik mijn arm zo leggen als het me op dat moment uitkomt, met hitte is dat dus lastiger.
Op dit moment heb ik hetzelfde gevoel in mijn linkerhand: ik voel de eerste aanzet tot de tintelingen die bij een slapende hand horen. Alsof mijn horlogebandje te strak zit. Maar dat is niet zo, mijn horloge zit zelfs redelijk los. Als ik mijn linkerarm even los langs het lichaam laat hangen is het gevoel snel weer verdwenen, maar het heeft de hele dag de neiging weer de kop op te steken.
Ik drink (en plas) voldoende.
Hoe kan het dat ik dit gevoel krijg als het langdurig heet is? Wat is er aan de hand, waar ligt dit aan?
Toegevoegd na 56 seconden:
Bij andere lichaamsdelen heb ik dit niet, het zijn alleen de beide armen en de beide handen.