Ik heb vrijwel altijd dunne ontlasting. Wat kan ik hier tegen doen?
Ik eet zeer gevarieerd (soms ook ongezond), drink veel water, eet voldoende bruin brood en andere granen maar ik heb maar zelden stevige ontlasting. Zo lang als ik me kan herinneren heb ik al half dunne ontlasting. Ik probeer redelijk gezond te eten (zonder te dieeten of wat dan ook), maar dit lukt niet altijd. Ook weet ik dat ik wel een beetje gevoelige darmen heb. Ik kan in principe alles eten (behalve bepaalde melkproducten waar ik echt buikpijn van krijg) maar zoals ik al zei komt vrijwel alles er dunnetjes uit. Ik probeer zo af en toe te sporten, maar dat gebeurt lang niet zo vaak als dat ik zou willen. Nu wil het zo af en toe wel eens gebeuren dat ik vaste ontlasting heb, maar dit komt maar zelden voor en vaak zonder enige verandering in mijn voeding. Nu vroeg ik me af wat het beste is aan te raden in zo'n soort situatie. Zijn er drastische veranderigen in mijn eetpatroon die ik moet toepassen? Is er medicatie die ik zou moeten toepassen? Ik denk zelf dat er toch bepaalde voedingsstoffen zijn die ik tekort kom. Terwijl niemand in mijn gezin hier ook last van schijnt te hebben. Zou dit ook eventueel met mijn spijsvertering te maken kunnen hebben? En zo ja, wat kan ik hier aan doen? Ik zal vast niet de enige zijn die met dit probleem kampt, dus alle antwoorden zijn welkom. Het zou wel eens fijn zijn om niet telkens een halve rol toiletpapier te hoeven gebruiken om tevreden de toilet te verlaten! Alvast bedankt!
Drink niet meer dan 2 liter water.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.