Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er iets dat direct helpt bij hooikoorts (voor mensen met langdurige klachten)?

Ik heb (o.a. ) een grassenallergie. Middeltjes van drogisterij helpen niet, ook eens iets van HA gekregen wat niet hielp. Binnenkort een festival waar naar verwachting de pollenconcentratie hoog is. Iemand ervaring met een middel met werking binnen hooguit 2 dagen? (mijn klachten zijn over algemeen voornamelijk: ogen, neus en erg vermoeid zijn)

(Ik weet dat deze vraag eerder gesteld is maar de vraagsteller had maar een paar maanden last en was aannemelijk dat drogisterijmiddetjes zouden helpen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ga naar je huisarts en vraag eens of hij/zij een spuit tegen allergie wil geven, dat werkt meestal wel en dan heb je er ook voor een langere periode geen tot weinig last van, krijg je dat ondanks de spuit wel, dan helpen de drogisterij middelen wel.
Laat de spuit dan de volgende keer, voor het hooikoortszeizoen begint zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb al sinds de lagere school last van hooikoorts. Wat bij mij werkt is dagelijks een pil innemen genaamd zyrtec. Deze neem ik s'avonds voor het slapengaan in en dan ben ik de volgende dag redelijk klachtvrij. Soms wel eens een niesbui maar dat neem ik er dan bij. Zolang ik geen jeukende ogen, snotneus en meerdere klachten heb.

Indien het een zeer warme dag is en er veel pollen in de lucht rondvliegen, neem ik s'ochtends nog een extra pil.

Zyrtec is gewoon vrij te krijgen in de apotheker zonder doktersvoorschrift.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je gebruikt bij de drogist want cetirizine werkt echt heel goed en binnen 24 uur (dus een dag van tevoren beginnen met slikken, wel 's avonds want het kan wat slaperigheid geven). Mijn man gebruikt het een paar keer per jaar op het werk (kwekerij) als bepaalde planten stuifmeel los laten en mijn jongste als we logeren bij iemand met katten. Mijn man geeft het ook aan collega's die er last van hebben en ik gebruik het op vakantie als het op dat adres nogal stoffig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een middel en een manier wat *direct* effect heeft, is bijvoorbeeld de binnenkant van je neus insmeren met vasaline. Maar dat is een korte termijn oplossing.

Hooikoorts is vaak psychisch gerelateerd. Wil je ook op langere termijn, zonder middeltjes, geen last meer hebben van hooikoorts, zul je naar en evt. [interne] 'oorzaak' moeten zoeken. Een mogelijkheid hiertoe en advies lees je in het artikel van onderstaande link:

http://www.soulwoman.org/2013/06/18/hooikoorts-de-psychologische-achtergrond/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing