Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je jezelf doof klappen?

Soms als ik in mijn handen klap, komt er in een keer een heleboel geluid vrij. Da's een flinke piek in decibellen. Hoe schadelijk is zo'n piek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Langdurige blootstelling aan teveel geluid lijd tot gehoorschade Wat uiteindelijk tot doofheid kan lijden. Ook kortstondige krachtige geluidspieken, zijn schadelijk.
Het heeft ook te maken in welke ruimte je u bevind, of het geluid weg kan of niet zoals bv bij een tunnel of klein kamertje.
Ik denk dat waneer je in een zaal zit, je u eigen moogt verrot klappen, dat je daar niet doof kan van worden. Daarentegen als die zaal vol zit met klappende mensen, kan er wel een hoog geluidsniveau ontstaan dat schade kan toebrengen.
Robby BB
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan me echt niet voorstellen dat je jezelf doof kan maken door te klappen.
Als je het inderdaad vaak doet en in ruimtes waar je het ook goed hoort kan je wel je gehoor misschien beschadigen, maar helemaal doof worden, lijkt me niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding