Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een soort snee tussen mn vierde teen en mn kleine teen. wat moet ik doen?

De huid tussen mn vierde teen en mn kleine teen is gescheurd, doordat ik ze te ver uit elkaar haalde. Wat kan ik doen om dit zo snel mogelijk te laten genezen?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

(Sorry als de categorie niet klopt.. )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Eerst goed schoonmaken (met alleen wat water) en daarna goed drogen. Dit doet in het begin wel wat zeer, maar als je er iets op gaat smeren terwijl er viezigheid onder zit, raak je verder van huis. Daarna Purol Zalf (zit in kleine blikjes - je kunt het vinden bij de vaseline e.d.) erop smeren, mag best wat dik, en een klein watje erop (eventueel vastzetten met wat hechtverband). Purol is namelijk een vettige bruine zalf die vlekjes kan geven op licht textiel. Na een dag het watje tussen jouw tenen uithalen en de procedure herhalen.

Soms is het al na 24 uur genezen, maar over het algemeen ben ik er na drie dagen altijd helemaal vanaf met deze methode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is vrijwel zeker een schimmelinfectie of zwemmerseczeem als de huid er om heen ook rood is en een beetje nattig en je ook last van jeuk/pijn hebt. Je huid kan niet zomaar scheuren. Haal bij de drogist even een zalfje voor voetschimmel, smeer het twee maal daags tot lang nadat het geheeld is en je bent er weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Calendulan zalf of gel werkt hier heel goed voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing