(Belangrijk) Zojuist met mijn mond in aanraking gekomen met een lekkende batterij, wat moet ik doen?!
Het klinkt misschien een beetje raar, maar toen ik anderhalf uur geleden de batterijen uit mijn 2 muizen wou verwisselen was de ene muis een beetje nat. Ik dacht dat er gewoon iets van een glas drinken was gevallen op de tafel, dus vervolgens (achteraf niet zo slim..) proefde ik eraan.. Dom dom dom, want het was erg zuur en gaf een branderig gevoel! Vervolgens heb ik mijn mond gespoeld maar ik ben bang dat ik een klein beetje heb doorgeslikt...
Nu deed ik de muis open en van binnen was deze ook nat, de precieze oorzaak heb ik nog niet gevonden maar ik weet wel zeker nu dat die batterij op de één of andere manier open is gegaan. Nu is mijn vraag aan jullie, wat moet ik doen? Ik belde al met de huisartsenpost spoedlijn maar die onderschatte het en zou mij terug bellen, wat ik al raar vind want ik lees op internet dat het hartstikke giftig is en het is al een uur geleden.
Ik voel me op zich niet heel verkeerd, behalve een beetje buikpijn, dizzy gevoel en een vieze smaak voor en achter in m'n mond. Ik denk ook niet dat het levensbedreigend is maar toch neem ik het wel serieus.
Het gaat om een "Kodak" 'Zinc Chloride Battery, extra heavy duty.' Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.