Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe ik aan knakkende knieën?

Dit heb ik eigenlijk sinds kort, vooral bij traplopen. Ik heb wel een eetstoornis, kan dit ermee te maken hebben? En zo ja hoezo, en zo nee hoe komt het dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je beseft het zelf al: jouw lichaam is uitgeteerd, het heeft geen reserves meer om zich ergens tegen te beschermen. Dus jij voelt alles als extreem. Er zit geen vet meer om je benen, het zijn botjes met een velletje eromheen. Ja, die hoor je dus knakken als je traploopt.
De enige oplossing is om normaal te gaan eten.

Toegevoegd na 10 uur:
Misschien helpt de toegevoegde foto. Faith IS het meisje dat links staat. Maar zij aanschouwt zichzelf in de spiegel als het meisje rechts.

Toegevoegd na 10 uur:
Misschien helpt de toegevoegde foto. Faith IS het meisje dat links staat. Maar zij aanschouwt zichzelf in de spiegel als het meisje rechts.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn vele oorzaken waardoor gewrichten kraken. Gezonde gewrichten kunnen een krakend geluid geven, zoals geluid in de knieën bij hurken. Maar bij artrose zijn krakende gewrichten, samen met pijn en stijfheid, ook een bekend verschijnsel. Het krakende geluid ontstaat doordat het kraakbeen en bot van structuur veranderd. Artrose hoeft echter niet altijd samen te gaan met krakende geluiden.
Andere oorzaken van krakende gewrichten zijn:
•stukjes los bot in het gewricht. Dit kan ontstaan bij reuma of na een ongeval
•pezen of spieren die over een botuitsteeksel of andere pees of spier 'schuren'.
•beschadigde pezen of spieren door (ontstekingen bij) reuma
•na een ongeval
•bij een ontwrichting
•bij uitoefenen van druk op het gewricht bij manuele therapie
•bij het zelf kraken of knakken van de gewrichten, vaak de vingergewrichten
Het zelf kraken van uw gewricht(en) kan waarschijnlijk geen kwaad en veroorzaakt geen reuma of artrose. Voor de pezen en het gewrichtskapsel is het zelf kraken niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing