Wat kan ik doen om lichamelijk sterker te worden? (na mijn eetstoornis en burn-out)
De afgelopen jaren heb ik geworsteld met een eetstoornis (officieel benoemd als NAO, maar veel neigingen naar boulimia), in oktober ben ik volledig ingestort, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk.
Ik ben de afgelopen jaren dik en dun geweest (bmi van 30 en bmi van 18)
Ik ben in momenteel in (gedragstherapie, probeer minimaal 2x per week te sporten en eten gaat steeds beter (nog steeds last van eetbuien/abnormale dingen eten/extreem streng zijn voor mezelf, maar geen boulimia)
Desondanks ben ik lichamelijk nog steeds erg zwak: ik heb bijna elke maand een koortslip, vaak verkouden, heel lusteloos, vermoeid, snel ziek en ik kom vaak niet voor 11 uur mijn bed uit (en ga er niet voor 2 uur in)
Ben het zat! Wil de energieke meid van 23 worden die ik hoor te zijn!
Vind het ook erg moeilijk om sociale contacten te onderhouden, ik voel mij daar te moe voor..
Zelf ook erg last van lusteloosheid gehad en energie verlies maar heb toen voor mezelf besloten dat als ik me fitter wil voelen en het echt zat ben er ook werk van te maken.
Ben aan de vitaminen gegaan heb voor mezelf iets gevonden waarvan ik ontspan en probeer vooral sport te doen wat ik leuk vind en niet omdat het moet.
Voor de rest zou ik ook de tips van de andere hieronder gebruiken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.