Regelmatig een vieze, metaalachtige smaak in mijn mond, vaak na lachen of niezen, wat kan dit zijn ?
Ik heb vrijwel iedere dag een vieze smaak in mijn mond. Het is een soort metaalachtige smaak, ik ruik op dat moment ook anders en ik merk dat ik meer slijm heb in m'n keel. Vaak treedt dit op als ik schreeuw, lach of nies.
De eerste keer dat ik hier last van kreeg was na het eten van griesmeel, ik was toen 16.
De vieze smaak ontstaat soms als ik een zuivelproduct opheb, maar kan ook spontaan ontstaan als ik bijvoorbeeld wakker wordt, of midden op de dag terwijl ik geen melk of iets dergelijks op heb.
Ik poets mijn tanden en mijn tong iedere dag 2 keer, heb nog nooit een gaatje gehad en qua mondhygiene is alles prima. Ook eet ik nooit pijnboompitten, dus daar kan het niet aan liggen ;).
Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben nu trouwens 20, dus ik heb hier al 4 jaar last van. Wel moet ik melden dat ik op de leeftijd van 16 regelmatig keelontsteking heb gehad en hiervoor antibiotica kreeg. Soms heb ik het idee dat het probleem ontstaan is door antibiotica.
Een gevoelige keel heb ik verder niet...tenminste.. niet zover ik weet. Ik heb eigenlijk sinds de puberteit geen last meer gehad van keelontstekingen e.d.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.