Sinds een paar dagen heb ik (vrouw, 19 jaar) last van een opgeblazen onderbuik. Iemand een idee hoe het komt?
EXTRA INFO: ik heb geen buikkrampen e.d., en mijn ontlasting is over het algemeen niet anders of meer/minder frequent dan normaal. Ik heb wel wat last van winderigheid (altijd gehad). Ik eet dagelijks groente, brood, fruit en andere dingen waar vezels in zitten, drink niet vaak koolzuurhoudende dranken en eet vrijwel nooit fastfood. Wel eet ik dagelijks volle yoghurt, maar niet in enorme hoeveelheden. Verder hoef ik NIET ongesteld te worden en ben ik NIET zwanger. Ik heb een paar dagen geleden wel mijn eisprong gehad, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Het voelt alsof iets in mijn onderbuik (mijn darmen, of baarmoeder?) opgezwollen is. Ik ben vrij dun, dus wanneer ik mijn buik inhoud is die helemaal plat of zelfs ingedeukt. Maar nu steekt er - zelfs wanneer ik mijn buik inhoud - een bobbel uit, ongeveer op de plek waar de baarmoeder zit (en die bobbel bestaat dus niet uit lichaamsvet). Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt, vandaar dat ik bij jullie te raad ga.