Wat kan ik nog meer doen om van obstipatie af te komen?
Ik beweeg genoeg, neem voldoende vezels (ook extra zemelen door de yoghurt), drink 1,5 tot 2 liter (ook een glas lauw water op de nuchtere maag) en gebruik 2 á 3 zakjes movicolon per dag. Dit heeft alleen niet het resultaat dat het zou moeten hebben. Door mijn slechte stoelgang is mijn buik altijd ´opgeblazen´ en heb ik vaak last van buikkrampen. Ik zou dit graag anders willen maar zie niet in wat ik nog kan veranderen/proberen.
Toegevoegd na 53 minuten:
Zijn laxeermiddelen ook een goed middel hier voor?
Dat wil bij mij altijd wel helpen
Dat is volgens mij teveel hoor.
Ik heb zelf heftige buikrampen gekregen en uiteindelijk zelfs constipatie door het gebruik van laxeermiddelen.
Dan werkt het niet meer en ga je steeds meer gebruiken:een vicieuze cirkel.
Ik gebruik nu alleen nog spijsverteringtabletten die de stoelgang bevorderen (op kruidenbasis)
Misschien kan je dat proberen en een goeie tip is ook dagelijks tarwezemelen door de yoghurt.
Ik koop dat gwn bij de supermarkt (Zonnatura )
Hopelijk heb je hier iets aan.
Er zitten 220 tabletten in een potje.
Er zitten 6 soorten kruiden in en je mag 6 tabletten per dag in nemen.
Bij mij heeft het echt geholpen.
Je zou ook nog stoelgangthee van het Kruidvat kunnen proberen,daar zitten dezelfde kruiden in.
Maar pas wel op dat je niet teveel gaat gebruiken,dan krijg je daar weer problemen door.
Je mag dat soort dingen sowieso nooit langer dan een paar weken gebruiken.
Ik heb hetzelf langdurig gebruikt maar dat heeft weer een andere reden.
Als je extra vezels wilt nemen neem dan Psylliumvezels.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Psylliumvezels.aspx?mId=10704&rId=493
Ga eens wat meer vet eten!
(als je bang bent om aan te komen, vervang dan suikers door vetten)
Maar ik ben het zelf gaan afbouwen omdat mijn darmen uit zichzelf bijna niet meer functioneerde,wel uitkijken dus.
Het zijn kruidenpilletjes.
Dat proef je ook goed bij het doorslikken>_<
(ik vind het smerig)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.