Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kom ik aan deze wondjes / sneetjes zonder aanleiding (foto)?

Al enige tijd krijg ik soms uit het niets een snee. Tot gisteren had ik altijd een smoes voor klaarstaan naar mijzelf over de oorzaak. Laatst had ik bijv. ineens een aardig diepe snee in mijn duim zonder enige aanleiding, ik zocht nog naar scherpe dingen in mijn omgeving, maar niks gevonden. Gister een snee op mijn buik (zie foto) ook zonder reden. En zo heb ik er ook één op mijn rug. De meeste wondjes genezen binnen een aantal dagen. Dit is inmiddels al zo'n 3 jaar aan de gang. Ik zou dit niet posten ware het niet dat er net iets teveel sprake is van toeval...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ik denk dat het kloven zijn, kleine sneetjes die zomaar meestal in je handen komen. Ik had hier jaren last van tot de huisarts zei dat ik meer boter op mijn brood moest eten, dat doe ik nu en het is sterk verminderd. Ook een goede hydraterende crème kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huidproblemen kunnen met voeding / vitamines te maken hebben.

In boter zit een beetje vitamine D, misschien dat dit helpt. Verder is vitamine B12 erg belangrijk, ook voor de huid. Wanneer je meer gezondheidsklachten hebt, dan zou ik dat na laten kijken (via bloedonderzoek)

Misschien heb je iets aan onderstaande tips:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing