Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat ik krampen krijg in mijn voet terwijl ik slaap?

Het is al 3 of 4 keer gebeurd dat ik krampen krijg in mijn voet en dat ik daardoor wakker wordt. Hoe komt dit? En hoe kan ik dat vermijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (6)

Drinken !! Water dan wel , na alcohol gebruik is het vocht gehalte te laag . Met mogelijke krampen tot gevolg . Goed drinken thee, koffie ,alcohol telt niet mee . Dus water of het bekende glaasje melk vh slapen gaan :( . Vitaminen , mineralen, magnesium , enz maar gewoon gezond gevarieerd eten Moet genoeg zijn . Helpt dat niet raadpleeg je arts . Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spierkrampen kan vele oorzaken hebben.
Vochtbalans nok, mineralen niet in evenwicht, te hoge bloeddruk, te lage suikerspiegel, enz.
In bijvoegde link kan u al een paar oorzaken en remedies vinden.
Ikzelf kreeg inhibin van mijn arts, op advies van vrienden magnesium en b6
Later van de huisarts een ander middel gekregen en dat heet rivotril 0,5 mg 1 x daags.
Hij heeft ook aangeraden om een meer evenwichtige voeding te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stuk zeep aan het voeteneind in je bed leggen, zorgen dat het niet weg kan vallen zodat de onderkant van je voeten het zeep kunnen raken, maakt niet uit welk merk de krampen zullen sterk afnemen zoniet helemaal, het ruikt ook nog eens lekker.
Succes gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de precieze oorzaak van nachtelijke spierkrampen zijn wetenschappers het nog niet eens. Waarom de zenuwen bij de een gevoeliger zijn dan bij een ander, is niet bekend. Wel zijn er bepaalde triggers/uitlokkers die de kans op nachtelijke spierkrampen vergroten.
Bekende triggers/uitlokkers voor het krijgen van nachtelijke spierkramp:
• Verstoring van de mineralenbalans door bijwerking van medicijnen (bijvoorbeeld plaspillen,
hartmedicijnen)
• Op hoge hakken lopen
• Te weinig vochtinname
• Extreem spiergebruik door bijvoorbeeld sporten
• Tijdens de tweede helft van de zwangerschap kan een disbalans in zouten en mineralen
ontstaan, waardoor een tekort aan magnesium ontstaat
• Spataderen, schildklierproblemen of nierfunctiestoornissen
Is een van de bovenstaande punten op u van toepassing, probeer dan eerst deze uitlokkende factor te vermijden en kijk of het beter gaat. Is dit niet het geval? Misschien heeft u baat bij een behandeling van nachtelijke spierkramp met medicijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Warm houden en zorgen dat je overdag genoeg beweging krijgt en verder zoals anderen hier al zeggen veel drinken, m.n. water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tekort aan magnesium !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing