Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan stekende pijn in de onderrug 's morgens?

Ik word iedere ochtend wakker met stekende rugpijn in de onderrug. Na een uurtje is het weg maar het word wel steeds erger. Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Pijn in de rug 's ochtends, die in de loop van de dag verdwijnt, kan ook duiden op bepaalde aandoeningen die de rugwervels betrekken.

Het kan natuurlijk aan je matras liggen, maar dat zou niet per se alleen je onderrug hoeven te betrekken, en dat zou ook wat langer aanhouden.

Ik raad je aan je huisarts even te bezoeken, beter om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is, dan om eerst een nieuw matras te kopen en er daarna achter te komen dat de klachten aanhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Klinkt alsof je aan een nieuw matras toe bent. Je kan eerst eens proberen je matras om te draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk ik ook als eerste aan. +1
Je zou kunnen overwegen om voor je gaat slapen oefeningen te doen. Zie de volgende link: http://www.rugpijnoefeningen.nl/lage-rugpijn-oefeningen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je slaaphouding hangt erg af van het bed waarop je slaapt. Wanneer je van bed verandert, zul de eerste dagen of weken nog je originele slaaphouding bewaren - en tijdelijk misschien zelfs slechter slapen - maar je uiteindelijk wel aanpassen aan de nieuwe situatie. Dat merk je bijvoorbeeld wanneer je met vakantie bent. Wat is een goed bed bij rugpijn?
Wanneer je rugpijn hebt, kan het tijdelijk nodig zijn om je slaaphouding aan te passen om de pijn te verlichten. Soms ga je dan ongebruikelijke lighoudingen aannemen die de pijnplek maximaal ontlasten. Je voelt dat zelf aan. Je kunt jezelf meestal behelpen met kussens of door je lattenbodem anders in te stellen.
Dergelijke aanpassingen zijn prima voor enkele dagen. Je mag ze echter niet jarenlang bewaren. Anders ga je andere schakels van je rug te veel belasten en kun je bijvoorbeeld een hernia op een andere plaats uitlokken.
Zie verdere info link met tal van tips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een soort van warmtepads kopen,
die plak je dan op de plek waar je pijn hebt, en dan doet het geen pijn meer.
Tenminste, bij een kennis werkte het wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er zijn al goede tips gegeven, maar misschien is het ook handig om eens na te gaan of je je rug wel "goed" gebruikt.
als je iets opraapt of optilt, is het een kwestie van opletten of je goed bukt, het kan op twee manieren en het moet op één manier: door je knieën.
echter als je vaak door je rug zakt omdat dát makkelijk is, zal je rug toch gaan protesteren en als je niets verandert aan deze verkeerde manier van gebruik van je rug, zal het steeds vaker en langer pijn doen.
maar ik ben geen arts, dus pak maandag de telefoon en bel je huisarts, maak een afspraak en laat je onderzoeken, dat is verstandig, dan weet je zeker wat je hebt en wat je er aan kan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding