Wat kan ik doen aan diepe innerlijke kou (alsof er ijs door mijn aders stroomt)?
Ik heb een koudegevoel zoals nog nooit tevoren. Dat heb ik normaal niet. De verwarming staat hoog op 25° en ik heb al veel thee gedronken.Maar alleen mijn maag wordt daarmee warm. Eventjes. Ik ben ook dik genoeg gekleed. Maar het blijft. Het is alsof de warmte op mijn huid blijft plakken.
Ik voel rillingen van binnen uit, overal in mijn lichaam. Heb ook lichte keelpijn, maar zeker geen griepgevoel.
Wat kan ik doen om me toch een beetje behaaglijker te voelen?
Toegevoegd na 1 dag:
ik ben nu ook gaan braken deze voormiddag. ik voelde me nog verschrikkelijk moe als ik opstond, net alsof ik een dozijn slaappillen had genomen. Kon niet op mijn benen staan, zwijmelde.
Dus ik dacht dat ik lage bloeddruk had en heb koffie gedronken. Maar ik heb alles terug uitgebraakt. Ook het glas water nadien en mijn ontbijtje (brood met vegetarische pasta, eet ik vaak).
De kou blijft, heb jullie tips gevolgd (voor zover mogelijk) maar heel de nacht liggen rillen.
En vreselijk gedroomd over achtervolgingen en zo. Dat (dus nachtmerries) heb ik soms nog na een zware maaltijd als ik dan te snel naar bed ga. Maar dat heb ik nu dus niet gegeten gisteren, gewoon gekookte aardappelen veggie burger en gestoomde broccoli zonder saus en vetarm. als nagerecht een toastje met aardbeienconfituur (light). Maar blijkbaar is er toch iets mis met mijn spijsvertering, ondanks lichte maaltijd. Ik durf nu niet meer te eten uit schrik om nog te braken.
Wellicht hier eens naar kijken? (Samen met een huisarts)
Vitamine B12 B12 zit in natuurlijke producten en zorgt ervoor dat je zenuwstelsel goed werkt. Ook helpt het rode bloedcellen aanmaken. Volgens 123voedingsadvies is het goed om als vegetariër zuivel, kaas, eieren, vleesvervangers of een vitamine B12- supplement te nemen om zo een B12- tekort te voorkomen. Tintelende armen, duizeligheid, koukleumen (koude voeten en koude handen) en vermoeidheid zijn een paar symptomen van een vitamine B12 tekort.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.