Altijd spanningen als ik bij familie van mijn vriend ben, zo erg dat ik erg ziek wordt. Iemand idee wat hier tegen te doen is (zie uitleg)?
Ik ben altijd al wel snel zenuwachtig maar niet zo erg als ik bij de familie van mijn vriend zit. Ik ben er nu al bijna 1 jaar. Het gezin van mijn vriend is super aardig en daar ben ik graag. Ook bij familie ben ik graag. Maar als we naar die familie heen gaan, bijvoorbeeld: etentje, sinterklaas viering, kerst etc. dan wordt ik ziek van spanningen. De familie is heel aardig tegen mij en probeer ook nergens aan te denken (qua ziek worden of spanningen) maar toch gebeurt het. Met mijn ouders kan ik hier niet goed over praten want die begrijpen mij niet en zeggen dat ik het gewoon uit mn hoofd moet zetten (die spanningen) maar dat lukt me helaas niet. Ik heb de laatste 2 keer geprobeerd om nergens aan te denken. Toch kreeg ik weer erge steken in mijn maag waardoor ik ziek werd en naar huis moest (heel rot op een sinterklaasviering). Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Een dokter kan hier volgensmij ook niks aan doen, en zelf lukt het ook niet. Hopelijk is het een beetje duidelijk, maar zit er al tijd mee. Alvast bedankt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.