Is een hoge hartslag + redelijk lage bloeddruk gevaarlijk?
Hallo iedereen,
Ik ben een zeventien jaar oud (jong) meisje.
Volg de opleiding verpleegkunde en zit in het eerste jaar.
Vandaag moest ik mijn hartslag en bloeddruk meten in de les. Ik was erg benieuwd naar mijn hartslag en bloeddruk. Na verschillende keren met een 'handmatige' bloeddruk meter te hebben gewerkt, mochten we van de docent onze bloeddruk /hartslag meten met een elektrische meter. het resultaat was: bloeddruk 109 over 60 en mijn hartslagen 90 x per minuut zijn (docent zat erbij). Voor de les had ik alleen maar gezeten, ook geen trappen gelopen of iets dergelijks (omdat mijn hartslag hoog was). Ik hoorde dat een gemiddelde hartslag tegen de 70 slagen per minuut ligt. Toen zei mijn docent dat dat niet erg was en dat ik waarschijnlijk heel snel mijn eten verteer en niet snel aankom, niet snel aankomen klopt inderdaad wel.
Maar thuis aangekomen ging ik toch even op het internet surfen en zeiden allemaal mensen: Met een hoge hartslag heb je meestal geen goede conditie? Ik hardloop minimaal twee keer in de week en ren dan meestal de vijf kilometer. Meestal behaal ik dat dan in zo'n dertig minuten, dus neem ik aan dat dat gewoon een normale conditie is? Bij mij is dat dus absoluut niet het geval . Verder heb ik ook nog een verhoogd cholesterol gehalte in mijn bloed, geen idee of dat van belang is om dat erbij te melden?
Weet iemand daar een antwoord op?
of je Docent is overbodig
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.