15 keer plassen op 3 glazen water, wat betekent dit voor mijn gezondheid?
Sinds enige tijd merkte ik op dat ik frequenter naar het toilet moest. Ik dacht er in het begin niks van, totdat ik er hinder van begon te ondervinden. Onlangs heb ik de tel bijgehouden en wel op deze manier:
Ik heb bijgehouden hoeveel glazen (normaal formaat) water ik dronk op een dag. Na het drinken van het eerste glas begon ik met meten. Ik dronk die dag 3 glazen water. De meting stopte bij het innemen van het eerstvolgende glas water de volgende dag.
Ik heb bijgehouden dat ik die dag 15 keer (sinds het starten van de meting) heb geplast. Voorheen plaste ik op een dag gemiddeld 2 á 3 keer.
Dit lijkt mij een erg ongezonde ontwikkeling en ik heb mij inmiddels ingelezen dat dit vaak het symptoom is van een aantal ziektes. Ik ben er best kalm onder, maar uiteraard erg nieuwsgierig naar de onderliggende oorzaak. Ik vermoed iets met mijn nieren.
Ik heb het probleem aan mijn huisarts voorgelegd en zij schrok van de frequentie. Ik heb een bloedonderzoek gekregen en een urineonderzoek. Ik heb nu 50% van de uitslag en dat is dat ik geen blaasontsteking is. Nu is mijn urine op een kweek gezet. De uitslag van de kweek kan ik opvragen na 14:00 uur. Nou ben ik de ongeduld zelve en ben ik uiteraard benieuwd naar eventuele andere oorzaken die dit kan hebben. Een vriendin van mij zei dat het vanwege stress zou kunnen komen, maar ik ben vrij ontspannen en heb mij ingelezen over stressincontinentie en dat is toch net wat anders.
Toegevoegd na 1 uur:
De praktijk heeft niks gevonden in mijn urine.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.