een plek op mijn buik blijft na het verwijderen van een pleister pijn doen, wat kan ik hieraan verhelpen?
na mijn operatie zijn deze week de draadjes verwijderd evenals de grote pleister die de wonde bedekte. Vlak rondom de wonde is het nog allemaal gevoelloos, maar boven die zone is een breed stuk huid dat echt pijn doet. zelfs ietwat spannende kledij is pijnlijk.
ik kan daardoor enkel losse kleedjes aandoen en niks daaronder ter hoogte van mijn buik. dus geen onderbroek, geen kousenbroek etc. Dus onmogelijk om zo naar buiten te gaan. Nu wrijf ik er al enkele dagen goudsbloemzalf op maar dat helpt niet echt.
Het is dus zeker niet de operatiewonde (die doet al veel minder pijn) zelf maar ongeveer zo een tien centimeter ervan vandaan, en een strook huid van ongeveer 5 cm over de hele lengte van het litteken. Nochtans is er niets aan te zien, geen roodheid etc. Maar als ik eraan kom, oh oh. Ik dacht eerst aan een soort pleisterallergie, maar dan is het zo raar dat het fenomeen maar aan één kant is. de andere kant is prima in orde.
Wat kan ik hier best doen?