Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ja het ligt er ook aan welk vlees rood vlees word je (als je veel eet) dikker maar je spieren worden sterker en je groeit sneller
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vraag is ietwat vaag, maar ik zal er het beste van maken.

De gevolgen voor je lichaam, als je vlees eet zijn, opname van de voedingsstoffen! Vlees bevat ijzer en proteine die je lichaam hard nodig hebben.

Gevolgen voor het teveel eten van vlees zijn bijvoorbeeld hoge cholesterol (bij rood vlees) toename vetpercentage enzv. rood vlees eten wordt afgeraden bij mensen met hart en vaatziekten. Maar overwegend, als je een actief persoon bent, is het niet kwalijk om ongeveer 2 a 3x per week vlees te eten, afwisselen met vis.

Misschien heb je iets aan dit tabelletje. Er staat precies in welk vlees, wat voor voedingswaarde heeft, erg handig!

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/?c=13
http://www.vlees.nl/eet-en-leef-gezond/voedingswaarde/voedingsstoffen-in-vlees/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op vlees zijn dezelfde waarschuwingen van toepassing als die je op verpakkingen van tabak aantreft.
Vlees eten is naast slecht voor het milieu, de dieren en de mensen in de derde wereld ook schadelijk voor de gezondheid. Het is jammer dat nog zoveel mensen denken dat vlees gezond is, want het is dus net zo ongezond als sigaretten en veel schadelijker op grote schaal.
Dierlijke producten verzuren o.a. het lichaam, wat de kans op kanker vergroot. Het veroorzaakt ook overgewicht, hart- en vaatziekten, vroegtijdige veroudering, acne en nog veel meer andere ziektes en lichamelijk ongemakken.
Zelf heb ik 18 jaar vlees gegeten en was toen heel vaak ziek. Toen ik vegetariër werd was ik al minder vaak zoek, maar wel vaak verkouden door de enorme hoeveelheden zuivel die ik at.
Nu ben ik sinds 3,5 jaar veganist en heb ik veel meer energie en ben ik vrijwel nooit meer ziek.
Er zijn ook veel topatleten en bodybuilders die
Als je hier meer over wilt weten zijn er diverse boeken, sites, documentaires en Youtube-videos waar je je in kunt verdiepen.
De docu's
- Food Matters
- Forks over knives
- Vegucated
- Gary Yourofsky (zijn speech gaat voor een deel over gezondheid)

De boeken
- Thrive diet (van een Iron Man atleet)
- The China study
- Skinny Bitch
- 80 10 10 diet

Op Youtube kun je zoeken naar video's van
- Dr. Neal Barnard
- Freelee (atleet en fruitariër)
- Durianrider

En http://www.youtube.com/user/FoodnSport?feature=g-all-u

Als iedereen plantaardig zou eten, zouden er veel minder ziektes en zieken zijn en zou niemand €1000,- per jaar kwijt zijn aan zorgverzekeringen.

Op www.veganisme.org kun je meer informatie vinden over plantaardig eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag duidelijk zijn dat de anatomie genoeg zegt over waarom het ongezond is om vlees te eten. Het snel ontbindende vlees zit veel te lang in de darmen en tijdens het moeizame verteren van het vlees komen er schadelijke gifstoffen vrij. Deze giffen tasten o.a. de nieren aan. Deze organen zijn erg belangrijk voor het zuiveren van het bloed en kunnen dus na verloop van tijd hun werk niet goed meer doen en je snapt dat er daardoor een soort kettingreactie ontstaat en jouw mooi lijfje ziek wordt van binnen. Zelfs bij mensen die weinig vlees eten moeten de nieren drie maal zo hard werken als bij vegetariërs.

Hetzelfde geldt voor het hart en de vaten. De overdaad aan vet in het vlees kan het lichaam niet aan tijdens het verteren en je krijgt dan dus een ‘vet’ hart en zo’n goor en vooral gevaarlijk laagje aan de binnenkant van je vaten waardoor je dichtslibt met alle gevolgen van dien.

Het is ook aangetoond dat kanker en het eten van vlees nagenoeg hand in hand gaan. Bij vrouwen met borstkanker is aangetoond dat als ze stopten met het eten van vlees en meer vezels en groenten tot zich namen na drie (!) maanden de borststructuur al veranderd was en de kankercellen geen aanhechtingsplaats meer hadden.

Vlees vormt nl. tijdens de vertering metabolische steroïden die kankerverwekkende eigenschappen bezitten.

Toegevoegd na 11 uur:
Meer dan 70 gram rood vlees eten per dag is slecht voor de gezondheid en verhoogt dan de kans op hartziekten en darmkanker. Britse gezondheidsexperts raden aan om per week niet meer dan 500 gram rood vlees te eten.
De aanbeveling komt van het Britse Scientific Advisory Committee on Nutrition (SACN). Een gemiddelde Brit verorbert 672 gram vlees, 25 procent meer dan de aanbevelingen Een gemiddeld vrouw blijft met 399 gram onder de aanbevolen hoeveelheid.
Die dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 70 gram komt overeen met ongeveer drie schelletjes bacon of ham. De wekelijkse hoeveelheid van 500 gram bereik je soms al met één dikke steak, varkensribbetjes of een pak gehakt vlees. Zie link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing