Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je eerder bericht bij een slechte uitslag van een rontgenfoto die door de huisarts is aangevraagd? Of moet je daar gewoon twee dagen op wachten?

Ik heb een foto laten maken van mijn SI-gewircht op advies van de huiarts en fysio omdat ik al een aantal weken klachten heb. Ik heb eergisteren aan het eind van de middag een rontgenfoto gehad. Mijn vraag is dat als er bv een tumor oid te zien is ik ook eerder bericht krijg of dat de uitslag gewoon op de reguliere manier gaat (digitaal naar de ha)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

tegenwoordig worden fotos direct na de huisarts of diegene die hem heeft aangevraagd doorgestuurd als deze door de radioloog bekeken en beschreven is, je kan idd de dag erop al je huisarts bellen of hij de uitslag al heeft.
als blijkt er iets op gezien is wat er niet hoort te zitten belt meestal een arts vanzelf om je uit te nodigen voor de uitslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De uitslagen van onderzoeken worden altijd naar degene gestuurd die ze heeft aangevraagd. Tegenwoordig gaat dat doorgaans digitaal waardoor de aanvrager, in dit geval de huisarts, er al na een paar dagen over beschikt. Die termijn is over het algemeen voldoende voor slecht nieuws, tenzij het bijvoorbeeld om een infectieziekte gaat. Zit er meer ruimte tussen die uitslag en de afspraak voor de bespreking dan wenselijk is dan kan de huisarts je uiteraard benaderen om diezelfde of de volgende dag die uitslag te bespreken. Maar jij hebt uiteraard zelf ook altijd de mogelijkheid om contact met je huisarts op te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing