Is het normaal/gezond om van een beetje inspanning al spierpijn te krijgen?
In hoeverre hoor je het in je lichaam te kunnen voelen dat je in beweging bent geweest? Ik zit niet op een sport, trouwens. Maar voorbeelden die me dat doen afvragen: van werken (in een winkel) krijg ik de dag daarna pijn in mijn schouders en kuiten. Als ik er dan ook (deels) naartoe ben gefietst (soms 2 á 4 km en dezelfde afstand terug) voel ik het van mijn kuiten tot mijn bilspieren en doet het een tijdje erg pijn bij het lopen. Laast pakte ik de skates naar de bieb, nog geen 15 minuutjes in totaal maar de dag erna had ik zeer veel last van mijn binnenste dijen en billen, ik kon er moeilijk van lopen. En tot slot had ik tot voor kort wekelijks gymles, bijna altijd deed mijn lichaam de dag erna pijn en. moest ik langzamer of anders gaan lopen om het draaglijk te houden, maar toen ik aan een vriendin vroeg of zij ergens last van had, was het altijd nee hoor. Hoort dit gewoon zo, of gebruik ik mijn spieren misschien te weinig of verkeerd?
Ik ben nu getest op vitamine d en b12 tekort. Nog geen uitslag gehad.
Ik kom na een dag bewegen vaak niet vooruit. Ik loop echt als een oud omaatje. Haha
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.