Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Pijn in mijn onderrug en ik 30 weken zwanger ben. Wat kan ik eraan doen?

Heb de laatste tijd heel erg pijn in mijn onderrug. Straalt uit naar de bovenbenen. Nu ben ik 30 weken zwanger.
Hebben meer vrouwen dit?
Is hier iets tegen te doen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De beste persoon om dit aan te vragen, is je verloskundige.
Je lichaam verandert als je zwanger bent, je zwaartepunt verandert ook. Dus rugklachten zijn niet zo vreemd, vooral als je rug niet zo sterk is.
Bel je verloskundige voor overleg, die kan je adviseren en eventueel onderzoeken voor nader advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoi, het is verstandig om af en toe gedurende dag wat rust te nemen. Zoals al eerder gezegd verplaatst je lichaamszwaartepunt waardoor je rugspieren maximaal moeten functioneren. Geef ze dus af en toe even rust door te gaan zitten maar het liefst even liggen, 10-15 minuutjes maar. Het zijn de laatste loodjes waar je in zit dus het wordt allemaal wat zwaarder! Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan altijd iets van midalgan zalf gebruiken. Maar ben je al erg dik geworden? Dan komt er zeker spanning op je rug. Misschien kan je ook een draagband gaan dragen
onder je buik, dat scheelt ook voor je rug de spanning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger droeg men een elastische steunband tegen die klachten, en naarmate men dikker werd en het te fel begon te knellen op de buik sneed men met een schaar een paar centimeter open en zo altijd verder; de steun voor de onderrug bleef dus terwijl de buik meer en meer ruimte kreeg. Ook niet vergeten van af en toe een beetje meer te gaan liggen om het lichaam te ontspannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing