Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb soms het gevoel dat ik mijn vingers of tenen steeds uit moet rekken, weet iemand waardoor dit komt?

Als ik gewoon stilzit, of heel soms als ik iets typ, voel ik een voortdurende drang om mijn vingers uit te rekken, alsof ze een beetje lam zijn. Het is moeilijk uit te leggen. Eerst had ik dit in mijn tenen, nu in mijn vingers. Het doet geen pijn of zo, het is alleen een beetje vervelend. Uitrekken/strekken helpt niet.
NB: ik heb last van jubeltenen (ik maakte vroeger ook de binnenkant van mijn schoenen kapot met mijn tenen) en ik speel piano (maar dit heeft niets te maken met mijn tenen :p )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dit lijkt me een hele goeie vraag voor je huisarts.
Dat klinkt misschien flauw, maar is zeker zo niet bedoeld.
Je huisarts kan je namelijk persoonlijk bekijken, testjes doen, heeft medische kennis en kan zich laten informeren/je doorverwijzen als hij/zij er zelf niet uitkomt.
Niemand op GV kan dit doen: dat betekent, dat het giswerk is, en daar heb je natuurlijk helemaal niks aan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat jij last hebt van het Restless legs Syndroom. Google er maar eens naar. Ik ben er zelf ook bekend mee, heel irritant, vooral als je in bed ligt. Mijn symptomen zijn niet exact als de symptomen die worden omschreven, maar komen aardig overeen. Ik had nog nooit van RLS gehoord, tot ik er een folder van zag liggen bij de fysiotherapeut. Hèhè...eindelijk duidelijkheid en het had een naam :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het misschien mogelijk dat je (onbewust) de spieren van je vingers en tenen teveel aanspant?

Bij pianospelen buig je regelmatig je vingers. En met je tenen doe jij in feite hetzelfde; ook die zijn gebogen. Ik kan me voorstellen dat je spieren daardoor enigszins verkrampt raken, waardoor je sterk de neiging krijgt om je tenen en vingers te strekken.

Hetzelfde gebeurt wanneer je, in tijden van stress, je handen tot vuisten balt. Ook dan heb je er na een tijdje behoefte aan om je vingers te strekken. En wanneer je lang achter de pc hebt zitten typen, kan ook een soort verkramping van de spieren in je handen en vingers ontstaan.

Probeer tijdens je dagelijkse bezigheden eens te 'voelen' of de spieren van je handen en tenen inderdaad gespannen zijn en probeer die lichaamsdelen dan eens bewust te ontspannen. Als je dat regelmatig doet zou de drang om die spieren uit te rekken vanzelf moeten verdwijnen.
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing