wat kan ik doen tegen mijn avonddipjes (moeheid na een dag zittend werk) zodat ik 's avonds nog iets fysieks kan doen?
Ik heb al vaak de hele dag aan mijn bureau gezeten en wil voortaan nadien iets actiefs doen. maar ik merk dat ik gewoon doodop ben 's avonds. en dan vul ik mijn tijd met dingen die me niet echt "voeden" : hangen, tijdschrift kijken, gsmspelletje, facebook...
Dus ook niet echt actief.
Aan de andere kant heb ik al gemerkt dat ik bv. bij repetitie na een moeheidsfase plots terug energie had. Maar thuis lukt me dat dus niet. En zo kom ik niet tot dingen die ik echt graag doe of die moeten gebeuren en waarbij enige fysieke inspanning vereist is.
Ik herinner me dat ik met mijn vorige baan (is wel al eendje terug) thuis kwam en nog van alles deed : kasten schilderen (sjabloneren), taarten bakken enz...
Nu denk ik op basis van de ervaringen van de repetitie dat ik best 's avonds nog iet zou kunnen doen. Maar ik ben net begonnen en na het ophangen van drie plankjes op mijn (droom)zolder ben ik echt bekaf. Terwijl dit veel minder intensief is dan repeteren (dansen, zingen, heel de tijd staan...). s
Ik wil in toekomst ook weer 's avonds eens op de fiets of gaan wandelen. Maar ook daarvoor voel ik me moe...
Waaraan kan dit liggen, dat dit bij één activiteit erger heb dan bij de andere (ook al doe ik beide dingen even graag). En vooral : hoe kan ik maken dat ik 's avonds toch nog tot iets in staat ben en niet al mijn energie op is?
Toegevoegd na 13 uur:
eendje = eindje