Eergisteren is mijn kat perongelijk met zijn nagel in mijn oog gekomen, wat nu?
Die avond was ik er ook beroerd van geworden, ik werd er bleekjes van, nu kan je goed zien dat het de aderen heeft aangeraakt alleen ik wil er niet mee naar de dokter want die geeft me toch het verkeerde advies. Alvast bedankt.
24.5K
24.5K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziekenhuis! Oogarts! Nu!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee wacht lekker tot het gaat ontsteken of erger, en je alsnog naar de dokter moet, uitstekend plan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha, willekeurige mensen op "straat" aanklampen voor willekeurig advies, in plaats van een bezoekje aan een professionele dokter. Is dit waar Darwin het over had?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oog uitlepelen, even goed afspoelen met Dettol, drogen en dan weer terug zetten. Kind kan de was doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar net wat je wilt horen,komt goed of ga naar de dokter,vul zelf maar in,het is toch nooit goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dokter, dokter, mijn oog rot weg, want een heleboel mensen op goeievraag.nl zeiden dat ik naar u toe moest maar ik heb geen vertrouwen in dokters als het om mijn lijf gaat. Maar kunt u misschien mijn band plakken, dokter, dan ga ik met mijn oog wel naar de groenteboer en voor sla naar de fietsenmaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mendelson, een vogel zwemt zoals het gebekt is:)
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Wij op GV hebben allemaal gestudeerd voor oogarts, dus wij kunnen wel het goede advies geven. En je huisarts niet. Dat lijkt me wel duidelijk.
De oplossing van Lamp lijkt me het beste.
Ik zou zelf een druppel secondelijm in mijn oog doen om het gat te repareren.
Ik zou zelf een druppel secondelijm in mijn oog doen om het gat te repareren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een denkbeeldige plus voor alle 11 bovenstaande reacties :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van secondelijm kun je natuurlijk ook een plakbandje of een nietje gebruiken. Doen dokters ook altijd, want die weten niet wat goed is voor je oog.
En nu even serieus. Zoals al meerdere keren is aangegeven: ga naar die huisarts. Als je geen vertrouwen hebt in je huisarts, dan neem je een nieuwe, maar dit gevalletje is te urgent om te wachten op overplaatsing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd LGA ik ging ook helemaal stuk haha
maar nog even mijn niet al te overbodige originele advies: ga naar de huisarts, want een nagel in je oog is heel ernstig maar als je wilt dat door allerlei ontstekingen je hele gezichtsvermogen aan dat oog weggaat, vooral op GV blijven hangen en niet naar de huisarts gaan :)
maar nog even mijn niet al te overbodige originele advies: ga naar de huisarts, want een nagel in je oog is heel ernstig maar als je wilt dat door allerlei ontstekingen je hele gezichtsvermogen aan dat oog weggaat, vooral op GV blijven hangen en niet naar de huisarts gaan :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WTF is 'perongelijk'? En wat een intelligente vraag...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nouzeg......
van de ene kant lach ik me bijna incontinent puur van de creatieve oplossinggen, maar erg aardig en begripvol zijn ze eigenlijk niet. @bubbeltje? hoe weet jij dat je huisarts hier niets aan doet? en hoe is het nu met je oog? weet niet of je kat dit vaker doet?
de nagels gebruiken is kat eigen, maar ze kunnen ze zich een keer (ook per ongeluk!!) iemand hiermee bezeren. wellicht kan de scherpste puntjes eraf knippen. (wel met speciaal tangetje hiervoor tegen het splijten/beschadigen van de nagel) merkt ie niets van verder, het gaat echt maar om een paar mm die schade kunnen aanrichten. wel regelmatig doen, want de 'monsters' doen er alles aan om de boel vlijmscherp te houden ;-) hoop dat je nog wel even blij met je kat bent als voorheen? ;-)
van de ene kant lach ik me bijna incontinent puur van de creatieve oplossinggen, maar erg aardig en begripvol zijn ze eigenlijk niet. @bubbeltje? hoe weet jij dat je huisarts hier niets aan doet? en hoe is het nu met je oog? weet niet of je kat dit vaker doet?
de nagels gebruiken is kat eigen, maar ze kunnen ze zich een keer (ook per ongeluk!!) iemand hiermee bezeren. wellicht kan de scherpste puntjes eraf knippen. (wel met speciaal tangetje hiervoor tegen het splijten/beschadigen van de nagel) merkt ie niets van verder, het gaat echt maar om een paar mm die schade kunnen aanrichten. wel regelmatig doen, want de 'monsters' doen er alles aan om de boel vlijmscherp te houden ;-) hoop dat je nog wel even blij met je kat bent als voorheen? ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.