Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ziek na zonnebank, komt dat door ventilatie?

Ik gebruik tegenwoordig 1 x per 2 weken de zonnebank om me kleur bij te houden. Maar ik was vrij gekleurd de laatste tijd, dus ben ik elke 1,5 maand 1x gegaan.

Elke keer dat ik uit de zonnebank kwam werd ik die zelfde week ziek. Koorts, hoesten, niezen, hoofdpijn (griep verschijnselen ). Me longen zijn schoon, keel ook prima.

Ik vraag me af of dit een verband heeft met de zonnebank. Ik zon 15 minuten in de zware, soms is de hitte zo hoog dat ik de ventilatie op maximum zet. Dus dan komt al die koude wind op me lichaam, zou dit de reden zijn voor de klachten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Keelpijn natuurlijk, belangrijkste klacht!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het zou kunnen dat die ventilatie meestal niet zo hoog staat en dat als jij hem op de hoogste stand zet er dan meer dan gewoonlijk vuil uit de filters loslaat en ziektekiemen meevoert die jij dan weer inademt.
Misschien verwisselt men niet vaak genoeg de filters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koorts, hoesten, niezen, hoofdpijn, is duidelijk een teken van een infectie.
Een verkoudheidinfectie en een griepinfectie, worden veroorzaakt door een besmetting van een virus, die je oploopt door contact met een ander, aanraking van bepaalde voorwerpen en inademen van vochtdruppeltjes met de virus.
Het heeft dus niets te maken met het tochten van de ventilatie.
Mogelijk is het gewoon toeval, momenteel heerst er ook weer een zomergriepje.

Het U.V. licht van de zonnebank, kan wel een negatieve invloed hebben op je gezondheid.
Als de huid bruin wordt, is dat door genezing van een beschadiging van de huid door de zonnebank.
1x per 6 weken een kwartier onder zonnebank te liggen, waar het gloeiend heet is, lijkt me ook ver van gezond.
Maar ook daar krijg je geen griepachtige verschijnselen van met koorts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing