Ik heb pijn aan mijn schouder net nadat ik kracht heb gezet. en bij de teruggaande beweging. Iemand een verklaring hiervoor?
Wanneer ik kracht heb gezet met mijn arm komt de pijn. Niet tijdens het kracht zetten maar echt 1sec daarna.
Maar ook nadat ik de arm naar voren heb bewogen en dus bij de teruggaande beweging. Ik voel het dan aan de voorkant van mijn schouder. Je zou zeggen dat die spiergroep zich dan ontspant...? Heeft iemand hier een verklaring voor?
Op de kop van de bovenarm komen de pezen van een aantal spieren samen. Loslaatpijn is vaak een kleine peesbeschadiging. Is die beschadiging groter dan heb je ook bij kracht zetten pijn. Is de beschadiging nog grotere heb je ook in rust pijn. Als je de arm naar voren beweegt, doe je dat dan tot horizontaal? Dan kan nl. de beschadigde pees ietsje klem komen zitten tussen het benige schouderdak en de kop van de bovenarm. Vaak als de arm dan weer hoger wordt geheven, verdwijnt de pijn.
Dat is vrij kenmerkend. Kun je je misschien herinneren dat je even iets geforceerd hebt? Met kracht enige dagen geleden bijvoorbeeld, of net iets buiten bereik hebt proberen te pakken, sportletsel, steeds repeterende beweging? Bij pezen merk je het letsel vaker wat later, dag erna bijvoorbeeld, zonder dat je je nog precies de aanleiding herinnert. In ieder geval beetje oppassen met krachtzaken en laten genezen. Duurt even, want pezen zijn slecht doorbloed. Wel gewoon blijven bewegen, om verklevingen te voorkomen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.