hoe geraak ik minder uitgeput van mijn renovatiewerken en kom sneller op krachten?
ik ben met vakantie, en dat is dan de tijd om mijn huis te renoveren kamer per kamer. Dit jaar moet de zolder worden afgewerkt met hout, dus eerst leeggehaald. Dus ik heb op mn eentje een tuinhuis gebouwd, kasten uiteen geklopt en in de kelder gezet, nieuwe kasten in elkaar gestoken enz Het punt is dat dat in mijn huis vaak betekent : de trappen op en af lopen want mijn huis is hoog en smal.
Nu was ik al heel moe als ik met vakantie ging, wegens druk op het werk. Heb dan ook al een paar dagen gewoon vrijaf genomen, maar vorige week heb ik gewerkt als een bezetene want vanaf volgende week wil ik dus aan die zolder beginnen.
Het punt is ook dat, als ik aan iets begin, dan wil ik het af hebben. Altijd en met alles. En er moet nog veel gebeuren in mn huis. Dus ik blij de hele week binnen, eet diepvriesgroeten en opwarmbrood en werk aan één stuk door ca. van 10-20 u.
Maar nu ben ik dus uitgeput, ik zou eigenlijk de hele dag willen in bed blijven vandaag (wat ik natuurlijk niet zal doen). Mijn hele lichaam doet pijn ook, een balk op mijn voeten gekregen en vol met blauwe plekken.
Dat gebeurt vaker, dat ik me zo verrot werk. Na een dagje werken kan ik soms niet slapen van de uitputting, hoe raar dat ook moge klinken. Nu ben ik bang dat als het zo doorgaat, mijn zolder niet afgeraakt en alle planken liggen in de gang dus het moet echt wel.
vandaar mijn vraag :
- hoe kan ik mijn werk organiseren/plannen zodat ik minder uitgeput geraak?
- hoe kom ik sneller op krachten?