Weet iemand wat je kan doen tegen rugpijn en pijn in de schouders door lang staan?
Ik moet voor mijn werk soms erg lang op dezelfde plek staan. Soms een uur of 10. Dan krijg je wel pauzes tussendoor, maar na een uur of 5 staan krijg ik heel erge rugpijn en pijn in mijn schouders, en dan helpt pauze ook niet meer.
Ik heb goede schoenen en Nikes. het enige verschil is, dat als ik de Nikes aan trek, ik in ieder geval geen pijn in mijn voeten krijg. Dus dat scheelt weer extra pijn.
Draag ik mijn goede schoenen, dan krijg ik brandende rode voeten. Dus die trek ik niet meer aan bij lang staan.
Als ik klaar ben met werken, houd ik nog een paar dagen last van de pijn. Echt waardeloos.
Toegevoegd na 9 uur:
Vaker zitten, of een kruk neerzetten is geen optie. Ik ben werkzaam als beveiliger. Het vele staan gebeurd bij evenementen, en het heeft geen uitstraling om een stoel neer te zetten, dus dat kan echt niet :-)
De baas probeert er wel voor te zorgen dat we voldoende pauze krijgen, ieder uur een minuut of 10, maar dat is na een paar uur gewoon niet genoeg meer. Voor het eten heb je dan bijvoorbeeld een half uur, maar zodra ik dan weer opsta heb ik meteen weer pijn.
Is het niet mogelijk om een kruk neer te zetten zodat je een andere houding kunt nemen?
En je rug en schouders gaan ws zeer doen omdat je gebogen werkt.
Is er geen Ergocoach in je bedrijf?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.