misselijk na het eten van linzen, braak de hele tijd "schuim"... wat kan ik hiertegen doen?
De laatste weken vrij zwaar gegeten en veel meer gedronken dan ik gewend ben. Dit door allerhande feestjes en inhaalmanoeuvres met dingen waartoe ik door mijn drukke job tijdens het jaar niet kom(afspreken met mensen die ik al lang niet meer gezien heb, familiebezoek...). Dus ik had al iets van "nu een tijdje matigen".
Gisteren kook ik me linzensoep. Bij het spoelen van de linzen (biologische) viel me al op dat er erg veel schuim af kwam. Het leek wel of er detergent op zat. Na veel spoelen was dit beter.
Na het eten van de soep gister voelde ik me al erg misselijk, maar dit weet ik aan mijn overdaad van de weken ervoor.
Deze ochtend gezond en wel opgestaan, en weer linzensoep gegeten. Nu was het nog erger : ik braak de hele tijd linzensoep en veel schuim en voel me erg slecht en slap. Heb al Motilium ingenomen, maar de misselijkheid blijft.
Ik weet niet of dit aan de linzen ligt, of dat ik de weerslag heb van mijn buitensporigheden.
Graag een tip.
Op die gedroogde linzen stond geen einddatum (typisch voor onze bio-winkel helaas...) maar bij mijn weten vergaan gedroogde etenswaren niet zo snel.
Heb je vaker een dergelijke reactie op linzen gehad?
maar ik heb de linzen totaal niet laten wellen.... euh moet dat?
het schuimt er af gespoeld hebt, vertrouw je het dan wèl...?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.