Hoe lang ben je zoet met een slijmbeursontsteking in de heup en wat kun je het beste doen om er zsm vanaf te zijn?
Ik heb al meer dan een maand ontzettend veel last van mijn heup. Begin juli naar de huisarts gegaan. Die hoorde mijn verhaal aan, keek er niet eens naar, maar stuurde me direct naar de fysiotherapeut.
De fysiotherapeut hoorde mijn verhaal aan, keek, voelde en constateerde direct een slijmbeursontsteking.
Volgens hem kon hij daar weinig aan doen (hoewel hij me wel een oefening meegaf die ik meer dan regelmatig uitvoer).
Hij gaf me mee dat ik niet mocht gaan hardlopen en traplopen en lange wandelingen zoveel mogelijk moest vermijden.
Wel mocht ik zwemmen (zolang ik het maar bij crawl hield en geen schoolslag ging zwemmen) en fietsen.
Ondertussen ben ik ongeveer een maand verder en ik heb niet het idee dat ik echt veel vooruitgang geboekt heb (lees: ik verga 's nachts in bed van de pijn als ik me omdraai, bij het opstaan is het pijnlijk en ook gedurende dag ben ik me vaak pijnlijk bewust van mijn heup).
Als ik online zoek, dan vind ik dat ik rust moet houden en niet zoveel mag lopen. Over het al dan niet fietsen/zwemmen wordt niet gesproken.
Omdat ik het nu eigenlijk dus wel zat ben wil ik graag weten hoe lang een slijmbeursontsteking gemiddeld duurt en wat ik nog kan doen of moet laten om snel weer goed op de been te zijn.
En inderdaad veel rust houden.
En lopen is al niet zo mijn hobby :)
En als ik het zonder pillen kan klaren, dan liever wel.
Ben altijd bang dat pillen pijn onderdrukken en dat ik daardoor weer dingen ga doen die niet goed zijn.
Vooral veel met been omhoog zitten, in een houding dat je been en heup kan rusten.
Zwemmen ook niet, lijkt me. Of je moet 'baden' bedoelen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.