Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik voel me brak, maar ik wil me morgen graag goed en fit voelen. Wat kan ik vandaag en vannacht doen om dat voor elkaar te krijgen?

Ik moet morgen 4:00h opstaan voor vakantiereis, maar ik ben bang dat het me sloopt.

Ik slaap erg laat in de vakantie, maar komende nacht doorhalen is vast ook slopend, omdat ik al moe ben. Vannacht ben ik 3:00h pas in slaap gevallen waarvóór ik uren gehuild heb, dus ik werd wakker met dikke oogleden, wallen en brandende ogen die nog niet weg zijn.

Daarnaast mocht ik niet ontbijten omdat ik op nuchtere maag bloed moest prikken. Ik was kapot maar ben toch gegaan (tegelijk met vader en broertje) en niet lang daarna begon ik vlekken te zien en viel ik flauw in de rij bij de supermarkt, achterop mijn hoofd.

Wat kan ik doen om mijn gestel wat op te peppen, en wanneer kan ik het best gaan slapen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

naar je lichaam luisteren, lief zijn voor jezelf, en doen waar je zin in hebt.

lekker in de zon liggen met een goed boek, een stukje fietsen, afspreken met vrienden om te zwemmen en zonnen etc. als je er van tot rust komt en het geen kwestie is van 'moeten'. (van wie dan ook)

wellicht dat ze je willen helpen met het pakken van je spullen zodat je je hier niet druk over hoeft te maken en wat makkelijker kan genieten van je eigen tijd(sinvulling)

en natuurlijk eten. als je geen zin hebt in een warme maaltijd met dit weer, kan je bv een lekkere salade nemen, een stuk fruit, een goed gevulde tosti of wat dan ook als zware maaltijden je (om andere redenen?) tegenstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overweeg eerst meer of je wel zo vroeg weg moet gaan op vakantie, waarom geen dagje later?
Als je morgen onderweg een ongeluk veroorzaakt op de weg, gaat het nog slechter met je.
of hoef je niet te reiden en moet je morgen vliegen?
Eigenlijk ben je geestelijken lichamelijk een wrak!
Moet je ooit nog eens bloed laten prikken, neem dan een paar sneetjes brood mee,voor direct er na, of een paar plakjes cake en ga dan niet op je nuchtere maag eerst nog even boodschappen doen!
Wat nu te doen, gebruik vandaag alleen licht voedsel, drink veel water en ga vanmiddag een paar uurtjes slapen.
Toch nog een fijne vakantie gewensd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je het beste kunt doen is vanmiddag een powernap nemen. Zet er eventueel een kookwekker bij, dat je echt niet langer dan drie kwartier rust. Niet op bed liggend, maar op een luie stoel zittend met je benen omhoog op een krukje.
Vanavond een koolhydraatrijke maaltijd eten. Volkorenmacaroni bijvoorbeeld, met veel groente. En een flinke portie kwark of yoghurt voor toe.
En proberen de rest van de dag toch zo actief mogelijk te zijn. Dat je niet al te laat op de avond wel lekker moe bent en kunt gaan slapen.
Wij weten niet waarom jij zo'n verdriet hebt, maar als dat verhindert dat jij in slaap valt dan zou ik vanavond toch maar een slaappilletje slikken. Want je hebt niks aan je eerste twee vakantiedagen als je geradbraakt begint.
Amadea
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing