Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat werkt het beste tegen spier pijn van zwaar werk?

Ik heb enorm last van zowel als arm en rug spieren.

Ik moet de volgende dag weer werken, wat kan ik doen om dit te verminderen?

Heb al 2 dagen gewerkt, douchen hielp niet echt en ik moet nog paar dagen zo vol houden.

ook heb ik iets meer dan 8 uur slaap gehad.

pijn vermindert maar niet!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Voor nu zou ik er tijgerbalsem op smeren. Dat maakt je spieren warm, zodat je de pijn minder voelt.

Vraag op je werk minder belastend werk, zodat het niet erger word en een spier verrekt of scheurt oid.

Als je thuis bent van je werk kun je het beste meteen een warme/hete douche nemen zodat het de kans op pijn verminderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval stretch oefeningen doen voor en na je werk, je kunt op internet kijken,aan een fysiotherapeut of sportschool vragen wat de beste oefeningen zijn. Insmeren met een spierlotion of zalf,maakt niet uit wat of welk merk als je spieren maar warm worden!
Met je baas overleggen hoe jij je spieren tijdens je werk minder kan belasten (misschien minder zwaar werk?) want dit is echt niet goed!

Veel sterkte!

Toegevoegd na 1 dag:
Excuses
Ik schreef stretch oefeningen voor je werk maar dat moet een warming up zijn en na je werk wel stretch oefeningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor het werk:

-Paracetamol (alleen als je pijn hebt)
-Goede warming up (http://www.sportzorg.nl/upload/Files/Algemene%20warmingup.pdf)
-Tijgerbalsem op smeren (of nog sterker cai-pan)

Tijdens het werk:

-Lichter werken en aan je bewegingen denken. (bijv. door de knieën tillen)

Na het werk:

-Paracetamol (alleen als je pijn hebt)
-Tijgerbalsem op smeren (of cai-pan)
-Cool down (http://www.wsbapeldoorn.nl/spelregels/1.Warmup%20stretching%20en%20cool-down.pdf)

Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou gewoon niets doen, niets innemen, niets smeren, waar zou je moeten smeren als je hele lijf pijn heeft.
Blijf na je werk wel in beweging, ga wandelen of zo en drink veel water.
Vanaf de derde dag zal het langzaam beter worden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een volkomen normale reactie van je lichaam.
Van zwaarder werk, knapt je lichaam op en wordt je sterker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je je spieren overbelast (door zwaar werk bijvoorbeeld dat ze niet gewend zijn) beschadigen de spiervezels een beetje, en deze moeten herstellen. Van dat herstel wordt de spier iets dikker en sterker, zodat je volgende keer meer werk kunt verzetten.

Voor de pijn volledig verdwenen is duurt een dag of drie, maar als je in die periode niets doet, zet ook de normale afbraak (bij spieren die niet gebruikt worden; atrofiëren) door, en schiet je er niks mee op. Bovendien wordt je stijf, zodat het eerder méér pijn gaat doen dan minder.

Het beste is gewoon even doorbijten ; vooral in beweging blijven, met mate belasten (niet overbelasten !) en over een week, hooguit twee, snap je niet meer waar je de eerste dagen zoveel last van had.

Let wel op dat je je lichaam niet extreem overbelast ; er zijn maxima die je mag sjouwen, duwen en trekken, maar niet elke werkgever neemt het daar even nauw mee. In de link vind je informatie over de grenzen van wat je mag doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing