Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn kind heeft denk ik candidiasis wat kan ik er aan doen?

mijn kind is geadopteerd uit kenia. nu begint ze ziek te worden. het zijn de verschijnselen van candidiasis. we zijn al bij de dokter geweest, die wil het nog even aanzien omdat hij het nog niet allemaal weet. wat moet of kan ik doen? ik wil graag er iets kunnen doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Een candida-infectie is meestal vrij onschuldig en eerder hinderlijk dan gevaarlijk. De infectie verdwijnt vaak spontaan na enkele weken. Maar in sommige gevallen kan ze hardnekkig zijn of herhaaldelijk terugkomen.
Behandeling is alleen nodig wanneer de klachten hinderlijk zijn of steeds terugkeren.
Bij ernstige of herhaalde Candida-infectie zal de arts altijd het precieze Candida-type nagaan en eventueel vroegere behandelingen checken om de gepaste behandeling te kunnen instellen.
Volg steeds zeer goed de voorgeschreven dosis en toedieningswijze – vraag eventueel raad aan uw arts – en maak de voorgeschreven kuur helemaal af.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je niet wilt wachten, zoals de dokter voorstelt, dan moet je een second opinion vragen bij een andere arts. Heeft de arts de diagnose gesteld of heb je deze zelf bij elkaar gegoogled op basis van symptomen? In dat laatste geval is de diagnose zeer onbetrouwbaar en kan je kind net zo goed een bacterieinfectie hebben (of 1000 andere aandoeningen).

Een infectie behandelen (schimmel of bacterie) terwijl eigenlijk de ander de boosdoender is kan de infectie erger maken. Immers, als door antibiotica de bacteriepopulatie wordt verminderd krijgt de schimmel meer ruimte en voedsel. Als door antimyotica de schimmel wordt aangepakt kan de bacterieinfectie floreren.

Dus: kijk het rustig even aan, als je dat niet wilt zoek dan een second opinion bij een andere arts. En niet meer zelf doktertje spelen met Google of GV in de hand, dat is vragen om problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing