Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn kind heeft denk ik candidiasis wat kan ik er aan doen?

mijn kind is geadopteerd uit kenia. nu begint ze ziek te worden. het zijn de verschijnselen van candidiasis. we zijn al bij de dokter geweest, die wil het nog even aanzien omdat hij het nog niet allemaal weet. wat moet of kan ik doen? ik wil graag er iets kunnen doen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Terug naar de huisarts, die is de enige die deze diagnose kan stellen.
Niet zomaar met een 'oplossing' beginnen als niet zeker is dat het deze ziekte is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/candidiasis-wel-candidose-candida.259423
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is je dochter/zoon?
Cryofiel
12 jaar geleden
*Welke* verschijnselen van candidiasis? Zie je schimmelvlekken op de tong en in de mondslijmvliezen? Of bedoel je de zeer algemene klachten zoals moeheid en wat darmproblemen, al dan niet vlak na het eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry zie net dat je een dochter hebt,wil wel graag nog weten hoe oud ze is en eigenlijk ook hoe lang al in Nederland?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je "iets"wilt doen,daarom vind ik de leeftijd zo belangrijk,als ze bv naar het consultatiebureau gaat zou je die kunnen bellen en vragen of ze kunnen kijken.
Echt niet zelf gaan dokteren,straks blijkt het toch iets anders te zijn en richt je misschien juist meer schade aan! Heel veel sterkte

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een candida-infectie is meestal vrij onschuldig en eerder hinderlijk dan gevaarlijk. De infectie verdwijnt vaak spontaan na enkele weken. Maar in sommige gevallen kan ze hardnekkig zijn of herhaaldelijk terugkomen.
Behandeling is alleen nodig wanneer de klachten hinderlijk zijn of steeds terugkeren.
Bij ernstige of herhaalde Candida-infectie zal de arts altijd het precieze Candida-type nagaan en eventueel vroegere behandelingen checken om de gepaste behandeling te kunnen instellen.
Volg steeds zeer goed de voorgeschreven dosis en toedieningswijze – vraag eventueel raad aan uw arts – en maak de voorgeschreven kuur helemaal af.
(Lees meer...)
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je niet wilt wachten, zoals de dokter voorstelt, dan moet je een second opinion vragen bij een andere arts. Heeft de arts de diagnose gesteld of heb je deze zelf bij elkaar gegoogled op basis van symptomen? In dat laatste geval is de diagnose zeer onbetrouwbaar en kan je kind net zo goed een bacterieinfectie hebben (of 1000 andere aandoeningen).

Een infectie behandelen (schimmel of bacterie) terwijl eigenlijk de ander de boosdoender is kan de infectie erger maken. Immers, als door antibiotica de bacteriepopulatie wordt verminderd krijgt de schimmel meer ruimte en voedsel. Als door antimyotica de schimmel wordt aangepakt kan de bacterieinfectie floreren.

Dus: kijk het rustig even aan, als je dat niet wilt zoek dan een second opinion bij een andere arts. En niet meer zelf doktertje spelen met Google of GV in de hand, dat is vragen om problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image