Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Trage bewegingen, gezichtsverlies en misselijkheid. Wat is dit?

Hallo. Ik heb nu sinds een uurtje last van trage bewegingen. Mijn handen gaan niet zo snel als ik zou willen en alles kost moeite om te bewegen. Ook wordt het af en toe zwart voor mijn ogen en zie ik minder goed. Daarnaast ben ik ook een beetje misselijk en heb ik last van hoofdpijn.
Ik heb vandaag gewoon normaal gegeten en gedronken. Verder heb ik ook geen last van vermoeidheid, want ik slaap, ondanks de hitte, erg goed.
Ik kan geen goede oorzaak vinden voor wat er aan de hand is.
Kan iemand mij verder helpen?
Groetjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Er is maar één persoon die de oorzaak kan bepalen: jouw huisarts. Ga daar maar zo snel mogelijk heen, want deze verschijnselen zijn te verontrustend! Tenzij het na een nachtrust voorbij is, dan zou het door de weersomstandigheden kunnen komen. Maar ik ben bang dat er ook een nare ziekte aan ten grondslag kan liggen...
Amadea
12 jaar geleden
Dit lijkt mij op een beroerte of een tia dat zijn de verschijnselen die daarbij horen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zo snel mogelijk naar je huisarts. Als het iets ernstig is, is het goed dat ze er vlug bij zijn. Als het niet ernstig is ben je tenminste gerustgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de traagheid en de bewegingsstoornissen zowel links als rechts voorkomen is een beroerte oid. niet erg waarschijnlijk. Desondanks zou ik even langs de huisarts gaan, omdat er nog andere neurologische oorzaken kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve een beroerte of andere enge dingen, zou het ook best eens een migraine-aanval kunnen zijn. Ga voor de zekerheid wel naar je huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing