Mag een fysiotherapeut en/of huisarts het advies geven om de komende tijd niet aan het werk te gaan?
Sinds 2004 loop ik met rugklachten,eerst zonder uitstraling maar later met uitstraling naar het linker been en voet.,er gaat eigenlijk geen dag voorbij dat ik geen pijn heb. In 2004 zijn er foto's van mijn rug en bekken gemaakt en heb een mriscan gehad. Op de foto en op de mri waren er afwijkingen te zien in mijn ruggenwervel.(uitstulping tussen de 4 en de 5e wervel) en een scoliose (kromming) in de rug. Ondanks deze klachten (verdenking hernia) heeft de neurochirurg toen besloten geen verdere actie te ondernemen (operatie),heb toen fysio en cesartherapie gehad. Mijn klachten werden minder hierdoor,maar zijn nooit echt weg gegaan. Nu 8 jaar later werd de pijn weer erger en ben naar de huisarts gegaan,die heeft mij,gezien de bevindingen vanuit 2004 weer doorverwezen voor röntgenfoto's en een mri scan om te kijken of de afwijkingen erger zijn geworden,en wat er aan gedaan kan worden. Gezien dat ik best lichamelijk zwaar werk heb (ik werk fulltime in de zorg en daarnaast volg ik nog een vervolg opleiding). De huisarts en de fysiotherapeut gaven mij het advies om de komende tijd het rustig aan te doen,ook gezien mijn zware lichamelijke werk en de pijn die ik momenteel heb. Nu werk ik ontzettend graag en ga dagelijks met veel plezier naar mijn werk. Heb me nu ziek gemeld,wegens de pijn. De fysiotherapeut en de huisarts gaven mij het advies om het de komende tijd rustig aan te doen,maar mogen zij dit advies geven? En mag ik dit advies opvolgen? Wat kan ik het beste doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.