Mijn man (57) heeft lange aanhoudende koorts (38.5 graden). Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Omdat de koorts te lang aanhoudt, is mijn man vanochtend bij de huisarts geweest. Deze vond de toestand van mijn man wel zorgelijk, zoals zijn (vermoeide) uiterlijk (is wel veel afgevallen omdat hij bijna niets at) en het constateren door hem van pijn aan de linkerkant boven het schaambeen (vermoedelijk de blaas). Hij moest ook de temperatuur opmeten om 4 uur vandaag en dat was 38.6; zorgelijke uitslag! Morgen moet hij bloed gaan prikken en er zit haast bij. Meer weten we niet. Hopelijk is het een infectie maar omdat er ook een mogelijke andere oorzaak van kan zijn, barstte ik in snikken uit en ik moet er niet aan denken dat het kanker is. Ook is er sprake geweest van 2 x braken en maagklachten en droge hoest en ook chronische vermoeidheid (er waren wel veel spanningen van de afgelopen jaren ivm zijn problematische zoon en zorgen omdat het contract van zijn werk wel of niet wordt verlengd). Ook vecht mijn man al jarenlang met zijn overgewicht. Verder slikt hij medicijnen voor een verhoogde cholesterol omdat dit in de familie zit. Ik ben heel bang dat al deze factoren zijn immuunsysteem heeft ondermijnd en met het risico van een ernstige (ongeneeslijke) aandoening.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.