Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn rechterkuit is heel zwak (is verlamd geweest). Ik Kan niet op mijn tenen/voorvoet staan. Is er een manier waarop ik mijn kuit toch kan trainen?

Mijn rechterkant is volledig verlamd geweest (hersentumor). Ik heb sleep- of dropvoet en kan terug stappen met 1 kruk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Toch echt de kinesist (wat in Nederland een fysiotherapeut is). Die hebben er het meeste verstand van. Die kunnen je ook vertellen wat je kunt verwachten aan herstel. Straks ga je misschien heel enthousiast oefenen, en blijkt dat er schade is die ervoor zorgt dat je met oefenen eigenlijk niet vooruit gaat. Dan kun je je beter richten op een juist hulpmiddel, bijvoorbeeld. Dus eerst advies vragen van de kinesist, eventueel via de revalidatiearts?

Ik lees dat je een bepaalde orthese voor een dropvoet hebt geprobeerd en dat die niet beviel. Er zijn echt héél veel verschillende ortheses voor, van hele simpele spalken die al dan niet in je schoen zitten tot geavanceerde ortheses. Daar moet dus iets in te vinden zijn wat jou bevalt, en waar je goed mee kunt lopen (stappen in jouw geval, wij noemen dat lopen en noemen het rennen waar jullie lopen. Om het makkelijk te maken ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan je daarvoor niet het best naar een therapeut gaan, of heb je die route al doorlopen.
Zij hebben specifieke oefeningen hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De trainbaarheid, en het succes van trainen hangt af van wanneer de verlamming is ontstaan. Zenuwweefsel heeft enig herstellend vermogen maar na een periode van ongeveer een jaar genezen zenuwcellen nog maar nauwelijks. Als er nog voldoende prikkels via de zenuw de spieren in je onderbeen bereiken dan is trainen nog zeker zinvol. Spierweefsel is goed trainbaar. Neem contact op met een fysiotherapeut, ook om te voorkomen dat je voet/ enkela vast gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing