Heb een hernia, stuit en onderbeen, nu 3 maanden, De pijn is meestal wel dragelijk, mbv pijnstillers maar wel groter gebied en meer pijn. Wat nu?
Heb fysio gehad (oefeningen), steeds sterkere pijnstilling en chiropractie (zowel manipuleren als wervel decompressie, moest met oefeningen even stoppen)
Heb gerust, bewogen en rustig aan gedaan.Als het goed ging wel wat gewied, maar geen zwaar tuinwerk bijv.
Ben vandaag met Normast begonnen, een lichaamseigen pijnstiller, die ik 50 dagen moet proberen (zou na 1 -28 dagen helpen, heb er veel vertrouwen in)
Gisteren 3 km gelopen en 7 gefietst (met trapondersteuning, hoogste stand. Vandaag 2 uurtjes licht werk en 2 x op e bike naar ziekenhuis (plm 26 km, hoogste stand)
Pijn in onderbeen erger dan ooit, toevallig MRI vandaag (kans dat er wat te zien is is wel groter hoop ik)
Zodra ik ga liggen verminderd de pijn. Pijn zit in stuit, bil, kuit en voet. Pijn, tinteling, koude voet, doof gevoel.
Pijn is nog wel te verdragen Cijfer kruipt wel omhoog en ook op meer plekken.
Heb geen krachtverlies of moeite/gevoelloosheid bij plassen of ontlasten, dus geen indicatie voor opereren.
Rust werkt averechts is de mening nu en sport ook, (mijn ervaring, zelfs wandelen en zwemmen)
Zijn er nog behandelingen tussen rust en operatie? (fysio en chiropractie?)
Ik word een beetje wanhopig, ben verder hartstikke gezond, maar kan nu al 3 maanden steeds minder, voel me 100.
Toegevoegd na 2 dagen:
t blijkt geen hernia maar een vernauwing van het ruggemergkanaal tgv een cyste te zijn, weet niet wat erger is, dit klinkt ook niet lekker. Maar wel oplosbaar hoop ik..
Ook de chiropractor ("kraker") schijnt goede resultaten te leveren! Ik zou dan bij voorkeur wel naar een arts gaan die ook chiropractor is. Ik weet dat er in Nederland een paar van die therapeuten waren die enorm goede resultaten hadden. Zij hadden ook een enorm lange wachttijd. In Alkmaar zat zo iemand. Mijn info dateert van jaren geleden, dus je zult zelf achter de actuele gegevens aan moeten gaan. Veel sterkte!
De andere link zal ik bekijken, merci voor t meedenken
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.