Welke oefeningen zou ik kunnen doen waardoor ik flink moe word, maar waarbij ik mijn enkel niet belast?
Ik ben nu twee weken geleden gevallen tijdens het klimmen. Mijn linker enkel is zwaar gekneusd en de enkelband(en?) is licht ingescheurd.
Ik loop nu al een tijdje met krukken, maar het gaat steeds beter. Ik kan nu ook al een klein stukje 'los' lopen.
Als ik op krukken loop, steun ik nu een beetje op mijn voet.
Helaas kan ik nu dus niet sporten. En ik was net begonnen aan een programma om mijn conditie op te krikken (die niet bepaald geweldig is) ;-) ...
Maar ik voel dat ik dat mis. Ik moet gewoon soms wat bewegen.
Weten jullie oefeningen die ik kan doen zonder op mijn voet te steunen (oefeningen voor mijn enkel doe ik genoeg. Eigenlijk zelfs teveel ;-))?
En dan graag oefeningen waar je echt moe van wordt.
Het liefste niet alleen kracht oefeningen maar ook oefeningen die goed zijn voor je conditie (als die er zijn).
Sit-ups kan ik bijvoorbeeld niet meer doen. Opdrukken wordt doet ook al flink pijn. (behalve op m'n knieën, maar ik heb geen idee hoe ik het dan zwaar moet maken).
Het liefst wil ik iets wat hetzelfde 'is' als rennen. Dus iets wat hetzelfde effect heeft.
Zou je de oefeningen willen beschrijven en uitleggen hoe je ze moet uitvoeren?
Alvast bedankt!
Iltshi
p.s. oefeningen voor in een later stadium, waarbij ik wel weer mag steunen zijn ook welkom!
p.p.s is dit de goede categorie? ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.