Ik heb een erg rode en sterk begrensde huid onder mijn mond en aan beide kanten van mijn neusvleugels. Wat is dit en wat kan ik er aan doen?
Het jeukt totaal niet, het doet geen pijn en de huid is intact (al kan het soms wat schilferen na een periode waarin het erger is geweest).
Ik let erg op mijn eten, ik drink veel water, ik smeer genoeg hydraterende zalven, vaselines, aloe vera extracten, teatree etc. niets helpt.
Ik ben al naar de huisarts geweest, die heeft me hydrocortison voorgeschreven wat het alleen maar erger maakte na een korte periode van verbetering.
Ik heb nog een zalfje gekregen tegen eczeem; protopic (wat het waarschijnlijk niet is denk ik zelf), hielp ook niets.
De doktor verwees me naar een dermatoloog die heeft me een hydraterend zalfje voorgeschreven wat ook niet hielp.
Ik heb verschillende tandpasta's geprobeerd met en zonder fluor. Ik heb verschillende producten niet meer gegeten om het te testen of ik hier allergisch voor ben (melkproducten, noten, koffie, etc..)
Alcohol maakt het erger, maar dat verbaasd met niets aangezien het de bloedvaten verwijdt. Helaas. perioden zonder alcohol is de vlek nog steeds zichtbaar.
Ik ben nu 20 jaar in 2012, en in 2004 op foto's zie ik het langzaam verschijnen tot de vlek die ik nu heb. Vóór 2004 had ik het totaal niet, gewoon mooi gaaf.
Hij wordt niet groter en niet kleiner, hij vervaagt soms wat en soms is hij juist extra rood.
Help mij, ik heb het gevoel dat ik de enige ben met dit probleem...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.