Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik werd net wakker en mijn armen jeuken verschrikkelijk!! Ze branden ook een beetje. Iemand een idee wat te doen?

Ik zou niet weten wat verder te vermelden. Niets raars gegeten, niets nieuws gebruikt. Nu beginnen mijn benen ook een beetje te jeuken.
Ben nu naar beneden gegaan en heb mijn armen gewassen, maar het wordt niet minder en ik word er gek van. Moet ik misschien de HAP bellen? Dit is niet normaal en leuk meer.

Toegevoegd na 16 minuten:
En moet ik nu WEL of NIET krabben...??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Je zou een douche kunnen proberen, maar dat zal waarschijnlijk ook niet veel helpen. Vaak komt jeuk voort uit een allergie. Ook heel vaak licht dit aan een wasmiddel. Een ander wasmiddel dan je gewent bent. Grote kans dus dat je beddengoed gewassen is met een ander merk. Verder als je er veel last van hebt kun je gewoon je huisarts bellen. Hij neemt zelf niet op maar op een bandje dat aan staat word je een telefoon nummer gezegt van een dokter bij je in de buurt met nacht dienst. Sterkte iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien een koude handdoek om je arm doen?(ik noem maar wat) je kan het altijd proberen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht je iets van menthol in huis hebben smeer dat er dan op. Het liefst mentholpoeder en neem 2 paracetamol dit werkt ook enigzins tegen jeuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krabben haalt vermoedelijk niets uit. Uit je vraag concludeer ik dat er geen zichtbare aanleiding is. Het is dan mogelijk dat je voor het eerst lijdt aan Brachioradiale jeuk. Deze wordt veroorzaakt door schade aan de zenuwen in de huid. Hoe deze schade precies ontstaat is niet duidelijk. Veel mensen met brachioradiale jeuk hebben meer klachten in de zomermaanden. Hieruit is te concluderen dat zonlicht een zekere rol speelt in het proces.
Ook wordt in een aantal gevallen de relatie gelegd met beschadigingen van de zenuw door nekletsel, hetzij door trauma (ongeluk) of ontstekingen.

Brachioradiale jeuk is een chronisch probleem dat bijzonder hardnekkig kan zijn. Door de huid consequent te beschermen tegen de zon treedt wel een geleidelijke verbetering in het beeld op.

Neem daarom contact op met je huisarts als het probleem zich langer voordoet. Hoe lang kan ik je geen antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit krabben daar wordt niets beter van.
Mocht het een allergische reactie zijn dan kan je bij de drogist antihistamine pillen halen. Als dat nou niet werkt dan weet je in ieder geval dat het geen allergie is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing