mag een dokter zeggen dat hij maar één gezondheidsklacht per consultatie wil behandelen?
Mijn dokter behandelt altijd maar één klacht tegelijk. Als ik bv. duizelig ben en een ontstoken teengewricht heb, wil ze maar één ding onderzoeken. Voor het andere moet ik terugkomen.
Ze zei dat dat haar principe was, één gezondheidsklacht per keer. Nochtans is haar wachtkamer nooit overvol en zit ik er nooit lang binnen.
Ik heb haar al eens lichtjes ironisch gesuggereerd of ik per klacht kon betalen in plaats van per visite, zodat ik ten minste niet meer moest terug komen. Maar dat wilde ze ook niet :-I.
Nu vraag ik me af of ze het recht heeft om maar één klacht per keer te willen bekijken. Ik neem nu wel aan als het over zware dingen gaat waar ze tijd voor moet maken, maar toch niet als het gewoon over twee kleine gezondheidsklachten gaat.
Of ben ik er die het bij het verkeerde eind heb?
Weet niet of het daar anders is.
Maar anders ga een andere huisdoktor zoeken die je wel serieus helpt.
Die van mij (een maatschap met meer huisartsen: zij hebben deze manier van werken allemaal) doen dat dus ook. En je wordt echt weggestuurd! Je moet bij de assistente als je de afspraak maakt, aangeven waar je consult voor is. En wil je dan meteen nog iets bespreken dan kan je gaan.
Totaaaaaaaaaaaaal belachelijk.
En @Amadea: mijn partner komt zelden of nooit en hem is dit overkomen!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.