Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Helpt sudocrem bij het herstellen van een brandwond?

Ik heb Een brandwond gekregen tijdens het
Koken, nu is het rood, dik en doet een beetje pijn... Brandwond was van 3 dagen geleden.
Zou sudocrem dan helpe om mijn brandwond te herstellen?
Groetjes

Toegevoegd na 7 minuten:
Mijn huid is verder nog intact, er zitten geen blaren op etc
Het is alleen een beetje dik en rood

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als de wond open is dan kan je er het beste niets opdoen, de kans op infectie is dan te groot.
Is de huid intact kan je er tandpasta op doen, dat haalt het branderig gevoel weg.
Sudocreme is zinkzalf en heeft geen nut bij brandwonden, soms wordt het gebruikt aan wond randen om de huid sterker te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het niet open is en er zitten geen blaren op kun je het inderdaad doen. Sudocreme staat juist wel bekend als zalf bij eerstegraads brandwonden.

http://www.brabbels.com/baby/uitzetlijst: Mocht je toch een potje sudocreme hebben staan dan kun je deze ook heel erg goed gebruiken op 1e graads brandwonden, het zorgt ervoor dat de rode pijnlijke huid snel weer rustig en minder pijnlijk wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een brandwond moet je zo snel mogelijk na het ontstaan langdurig koelen met niet al te koud water. Desnoods met slootwater als er geen schoon water voorhanden is omdat koelen het brandproces stopt. Een wat oudere eerstegraads brandwond kun je prima met tea tree olie of crème behandelen. Het heeft een licht desinfecterende en pijnstillende werking. Als gelcompres wordt het ook bij verse brandwonden gebruikt in de vorm van Burnshield, na koelen met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sudocrem zal de roodheid misschien wat doen afnemen, maar dat is natuurlijk alleen een bijeffect. Het zal de pijn en de brandt die er nog in zit niet doen afnemen. Er bestaat speciale brandwondenzalf, werkt zeer goed, maar aangezien je sudo wilt gebruiken, neem ik aan dat je geen (dure) zalf wilt aanschaffen. En gelijk heb je.
Aloe Vera helpt de genezing van een wond, zo ook een brandwond. Het zal ook de brandt er een beetje uithalen. Je kunt dit in een zalfje kopen, maar je kunt ook gewoon de steel van de plant afbreken en het sap op de wond doen. Werkt net zo goed.
Echter zou ik niet van allerlei middeltjes aan uitproberen, aangezien het afweermechanisme van de huid kapot is gegaan, en dus heb je sneller kans op infecties, ookal is de huid niet kapot.
Gewoon goed schoonhouden, de huid doet je rest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste lezer,
Ik ben toevallig de afgelopen weken een paar keer behoorlijk verbrand door de zon en heb er Sudocrem opgesmeerd. De roodheid en de pijn gingen veel sneller weg dan ik gewend was van vorige keren. Dus, volgens mij is Sudocrem heel goed bij brandwonden. (uiteraard niet als die open zijn).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing