Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

's Ochtends benauwd door vele moppen in neus. Wat te doen?

Wanneer ik 's ochtends wakker wordt, heb ik een benauwd gevoel. Ik adem door mijn neus en (ik denk door hooikoorts) 's ochtends zit mijn hele neus vol met moppen. Wanneer ik hem goed heb gesnoten, voel ik me meteen minder benauwd. Maar heb dan wel het gevoel dat ik de hele nacht te weinig lucht heb binnen gekregen. Hoe zou ik 's nachts mijn neus open kunnen houden? Iemand een tip?

Toegevoegd na 5 minuten:
Die pilletjes tegen hooikoorts helpen wel, maar wil ik liever niet iedere dag slikken, want dan moet ik het grootste deel van het jaar pilletjes slikken! Iemand dus een andere tip dan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het "gevoel dat je de hele nacht te weinig lucht hebt gekregen",
dat zal wel meevallen.
Als je het echt benauwd krijgt, dan wordt je daar wel wakker van.

Ik heb precies hetzelfde. Ook door hooikoorts en allergie voor huisstofmijt.
Als ik 's nachts wakker wordt dan heb ik altijd een verstopte neus. Dan gebruik ik neusspray, een simpele neusspray die bij mijn bed staat. Van dat zoutwaterspul van Kruidvat.

Misschien helpt bij jou een opengesneden ui,
naast je bed.

Ik slik overigens wel iedere dag een Aerius Pil tegen de hooikoorts en inderdaad het hele jaar plus sinds kort een zware neusspray voor de ochtend, nl. Flixonase.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@RiaNino

Ik voel met je mee.
Sinds een paar jaar heb ik naast astma ook last van 'chronische verkoudheid', wat jij hebt maar dan de hele dag.
Van mijn longarts kreeg ik hiervoor een neusspray 2 x per dag te gebruiken ("Nasonex"), het helpt.

Advies

Aan de huisarts/longarts recept vragen.

P.S. bij ons betekent "moppen" : grappen,
je weet wel "om te lachen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing