Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het schadelijk als je spierpijn hebt en deze spieren opnieuw gaat belasten?

Ik heb spierpijn in mijn bovenbenen overgehouden van het spinnen. Ik wil nu weer gaan maar kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je te zwaar gaat spinnen kan dit kwaad, maar als je het licht doet en ervoor zorgt dat je geen pijn hebt is het goed.
Echter raad ik je aan om te gaan cardioen. Dan kan je tenminste op je eigen stand trainen. (Kan bij spinnen ook, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

Ik weet dat spinnen meestal op een zware stand moet (doe het zelf ook), maar dat kan nou even niet.
Verder is het niet erg om te trainen als je spierpijn hebt, maar je moet ervoor zorgen dat je je spieren niet nog verder ''kapot'' (zie definitie van spierpijn) maakt. Dat doe je dus door het licht te houden.

Het begrip overtrainen gebeurt eerder bij krachttraining en zal bij cardio niet snel gebeuren mits je er geen krachttraining van maakt (zware stand en zo hard mogelijk).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan zijn dat je spieren dan overbelast en daarvan krampen krijgt. kijk op de link voor meer info ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee zo ga je jezelf overtrainen. Je moet wachten totdat je spieren zijn hersteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. In tegendeel dit is juist goed. De doorbloeding van de spier komt dan weer opgang.., en daardoor worden de afvalstoffen die de spierpijn veroorzaken sneller afgevoerd.
Natuurlijk moet je 1 of 2 dagen per week je spieren rust geven... Maar dat kan ook tijdens het spinnen. Door een keertje niet te klimmen. Maar te racen of voor een duur tocht te gaan. Afwisseling is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing