Hoe werkt de ziekte wet en het contact met de arbo arts?
Hallo Iedereen
Sinds 4 Jaar heb ik ernstige pijn in mijn gewrichten.Na vaak van het kastje naar de muur gestuurd te zijn lijkt de diagnose helder. k zou een gronisch pijn syndroom hebben.
Inmiddels is de pijn zo heftig geworden dat ik bijna niet meer kan lopen.Grote afstanden doe ik dan ook op krukken. En met een grote afstand bedoel ik bijvoorbeeld door de alberthein. En zelfs zitten is pijnlijk.
Ik werk in een kinderdagverblijf en ben bang voor wat de toekomst mij zal brengen omdat ik het gevoel heb dat ik voorlopig nog niet in staat zal zijn om te werken. Op het moment heb ik zwangerschaps verlof en zal ik bijna van mijn dochter bevallen. Nu wil ik goed voorbereid zijn op het feit dat ik (zoals mijn dokter aangeeft)niet direct beter zal worden. Maar ik kan nu alles behalve onzekerheid gebruiken omdat ik natuurlijk ook een kleintje krijg.
Nu is mijn vraag hoe werkt zo'n ziekmeld proces. En kan ik gewoon een willkeurige arbo-arts bellen of moet ik daarvoor contact opnemen met mijn werkgever? Het s mij niet duidelijk hoe ik aan het nr van de arbo arts kom. Of kan ik ook gewoon uwv bellen?
Ik heb trouwens wel een contract voor onbepaalde tijd.
Ik hoop dan ook dat er iemand is die mij antwoorden kan geven want ik zit met mijn handen in het haar.
Groetjes Els
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.